“El valor humà és fonamental i totalment recíproc a la nostra feina” Jordi Valls, nou coordinador de serveis a empreses

 

En Jordi Valls és el nou coordinador de serveis a empreses de la Fundació Viver de Bell-lloc, porta més de 25 anys coordinant treballadores i treballadors de diferents perfils i a diferents empreses i ens ha concedit una entrevista per explicar-nos la seva experiència a la nostra entitat i les tasques associades al seu nou càrrec.

  1. Quant fa i com vas començar a treballar al Viver? Porto més de 7 mesos treballant a la Fundació. Vaig assabentar-me de que existia una oferta que s’adequava al meu perfil mitjançant el Servei d’Ocupació de Sant Celoni, vaig conèixer com era l’entitat i el tipus de tasques que desenvolupaven i vaig optar a la vacant.
  2. Quines tasques has realitzat a la Fundació i quines desenvoluparàs en el teu nou càrrec? He estat exercint com a responsable del Viver, les tasques que realitzava eren: manipulats, plantació, creixement i venda d’heures, també he estat donant suport com a oficial a Simon Industrial (serveis industrials) i en el manteniment de l’Ametlla del Vallès (serveis de jardineria). A partir d’ara, seré el coordinador de serveis a empreses i les tasques que desenvoluparé seran: seguiment de les nostres treballadores i treballadors que tenim a les diferents empreses a les que oferim serveis industrials, totes elles ubicades al Vallès Oriental.
  3. Què és el que més t’agrada de treballar al Viver i per què? El que més m’agrada és l’ambient de treball, és fenomenal, conèixer diferent tipus de persones, amb les seves virtuts i els seus defectes, com qualsevol altra persona. Treballar en un equip com aquest m’enriqueix personalment i m’ensenya a treballar millor.
  4. Com creus que pots ajudar a les persones amb les tasques que desenvolupes, i a les empreses? Amb la meva feina crec que puc ajudar a les persones amb la meva experiència professional, vull intentar donar recolzament al meu equip i ajudar a que tinguin confiança per la seva inserció a l’àmbit professional. Respecte a les empreses, podran veure l’experiència enriquidora que poden aportar aquestes treballadores i treballadors i coneixeran altres vies perquè la feina surti d’una manera igual d’efectiva que la tradicional.
  5. Quins objectius et planteges amb el teu nou càrrec de coordinador de serveis a empreses? El primer de tot és ajudar a les nostres treballadores i treballadors perquè es sentin còmodes i recolzats a la seva feina. En segon lloc, aconseguir que les empreses per les que treballem tinguin més efectivitat i d’aquesta manera, assolir més feines i amb més transcendència.
  6. Per què recomanaries els nostres serveis, quin és el valor afegit que aportem als nostres clients? Els recomanaria perquè vegin l’eficàcia de les persones amb discapacitat i/o trastorn mental, tan vàlides com qualsevol altre. El valor afegit que aportem és el factor humà, que és fonamental i totalment recíproc, perquè enriqueix l’empresa i també al treballador, de manera que, encara que ens sàpiga greu, aquestes treballadores i treballadors ens deixin i puguin tenir un contracte professional a l’empresa ordinària.

A la imatge podreu veure al Jordi al mig, a la seva esquerra a la Neus Belloz i a la seva dreta al Carlos Martínez, ambdós són part del seu equip.